Öğrenci

1) University of Ostrava (Çekya)

Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri: 2 öğrenci, 20 ay
personel: (eğitim alma/ders verme): 1 kişi, 5 gün

 2) Heinrich Heine Universität Düsseldorf (Almanya):

Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri: 4 öğrenci, 18 ay
personel: (eğitim alma/ders verme): 2 kişi, 10 gün

3) University of Bialystok (Polonya)

Lisans ve yüksek lisans öğrencileri: 4 öğrenci, 20 ay
personel: (eğitim alma/ders verme): 2 kişi, 10 gün

4) Alexandru Ioan Cuza University of Iasi (Romanya)

Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri: 2 öğrenci, 6 ay
personel: (ders verme): 2 kişi, 5 gün (en az 8 saat)

Matematik Bölümü’nün Öğretim Amaçları aşağıda verilmiştir:

ÖA-1

Matematik ve matematik ile ilgili alanlarda ileri düzeyde çalışma yapmak isteyenlere temel bilgileri vermek,

ÖA-2

Çağdaş düzeyde bilimsel düşünce ve araştırma yeteneğine sahip lisans düzeyinde matematikçiler yetiştirmektir,

ÖA-3

Mezunların iş sahibi olabilmeleri için gerekli mesleki yeterlilikleri kazandırmak,

ÖA-4

Mezunların matematik disiplininin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmesi sağlamak,

ÖA-5

Mezunların uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelerini sağlamak,

ÖA-6

Mezunlara sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisini kazandırmak

ÖA-7

Matematik bilimindeki güncel bilgileri izleyebilen ve meslektaşları ile iletişim kurabilen matematikçiler yetiştirmek.


      Matematik Bölümü’nün  Program Çıktıları aşağıda verilmiştir:

PÇ-I

Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

PÇ-II

Matematik disiplinindeki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma.

  PÇ-III

  Matematik disiplinindeki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.

  PÇ-IV

  Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

  PÇ-V

  Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

  PÇ-VI

  Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

  PÇ-VII

  Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynayabilme.

  PÇ-VIII

  Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme.

  PÇ-IX

  Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

  PÇ-X

  Matematik disiplinindeki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.

  PÇ-XI

  Matematik disiplininin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.