Öğrenci
1) University of Ostrava (Çekya)
Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri: 2 öğrenci, 20 ay
personel: (eğitim alma/ders verme): 1 kişi, 5 gün
2) Heinrich Heine Universität Düsseldorf (Almanya):
Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri: 4 öğrenci, 18 ay
personel: (eğitim alma/ders verme): 2 kişi, 10 gün
3) University of Bialystok (Polonya)
Lisans ve yüksek lisans öğrencileri: 4 öğrenci, 20 ay
personel: (eğitim alma/ders verme): 2 kişi, 10 gün
4) Alexandru Ioan Cuza University of Iasi (Romanya)
Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri: 2 öğrenci, 6 ay
personel: (ders verme): 2 kişi, 5 gün (en az 8 saat)
Matematik Bölümü’nün Öğretim Amaçları aşağıda verilmiştir:
ÖA-1 | Matematik ve matematik ile ilgili alanlarda ileri düzeyde çalışma yapmak isteyenlere temel bilgileri vermek, |
ÖA-2 | Çağdaş düzeyde bilimsel düşünce ve araştırma yeteneğine sahip lisans düzeyinde matematikçiler yetiştirmektir, |
ÖA-3 | Mezunların iş sahibi olabilmeleri için gerekli mesleki yeterlilikleri kazandırmak, |
ÖA-4 | Mezunların matematik disiplininin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmesi sağlamak, |
ÖA-5 | Mezunların uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelerini sağlamak, |
ÖA-6 | Mezunlara sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisini kazandırmak |
ÖA-7 | Matematik bilimindeki güncel bilgileri izleyebilen ve meslektaşları ile iletişim kurabilen matematikçiler yetiştirmek. |
Matematik Bölümü’nün Program Çıktıları aşağıda verilmiştir:
PÇ-I | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
PÇ-II | Matematik disiplinindeki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma. |
PÇ-III | Matematik disiplinindeki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme. |
PÇ-IV | Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
PÇ-V | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
PÇ-VI | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
PÇ-VII | Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynayabilme. |
PÇ-VIII | Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme. |
PÇ-IX | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
PÇ-X | Matematik disiplinindeki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
PÇ-XI | Matematik disiplininin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |